sâmbătă, 9 februarie 2013

Bucataria ca o joaca... Tiramisu cu dragoste

 
 
Nu de mult am avut urmatorul dialog:

- Simo, daca vrei iti dau o reteta de Tiramisu. Este foarte, foarte bun!
- Hm, Tiramisu zici? Pai eu fac Tiramisu de vreo cinspe ani. Aceeasi reteta, de fiecare data :) Fac Tiramisu de pe vremea cand fie nu gaseam piscoturi, fie erau prea scumpe si foloseam pandispan in locul lor :)
(dupa vreo 30 secunde)
- De cinspe ani?!
- Da, de cinspe ani :)))))))) Stii, eu anul acesta implinesc 35 :)

Trebuie sa spun ca am purtat acest dialog cu o fata care nu e cu foarte multi ani mai tanara ca mine, dar care a descoperit abia recent placerea gatitului. Nu stiu exact care a fost concluzia pe care a tras-o, dar eu de la retetea mea nu ma abat nicidecum :) Am avut si numeroase discutii despre coniac/amaretto. Tu il pui in crema? Eu in cafea. Pai eu il pun in crema, pentru ca aceasta se face cu oua crude si alcoolul conserva. De asemenea, eu nu adaug niciodata albusurile la crema, desi in cele mai multe retete de Tiramisu asa se face. Oricum, chiar si in Italia retetele variaza de la o zona la alta. Precizez totusi ca reteta o am de la un italiano vero si o redau intocmai :)

Ingrediente:
 - 1 pachet de piscoturi Savoiardi (mare, de 400 g)
- cafea rece, fara zahar
- 5 galbenusuri (de preferat de la oua de casa)
- 4-5 linguri zahar pudra
- 500 g mascarpone (mai nou pun si cate 3 cutii de 250g - cu cat mai multa crema, cu atat mai bine :))
- aprox 50 ml amaretto / coniac
- cacao

In primul si primul rand, mentionez ca toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.

Iar acum, sa-i dam bataie. Galbenusurile se freaca cu zaharul pudra pana se spumeaza. Se adauga mascarpone, putin cate putin. La sfarsit se adauga coniacul (nu pun amaretto doar pentru ca lui R nu-i place gustul de migdale). Neaparat se si gusta... coniacul :)

Piscoturile se trec prin cafea (se tin fff putin, altfel se inmoaie prea tare si se terciuiesc, oricum le mai inmoaie si crema), si se aseaza un strat intr-un vas mai inalt, peste care se toarna un strat de crema. Se pudreaza cu cacao. Se repeta figura si... gata. La rece cu el. Trebuie neaparat sa stea la frigider, sa se inmoaie piscoturile (eu il fac de obicei de cu seara si il las sa stea pana a doua zi, deci vreo 12 ore).



P.S. La 1/3 din piscoturi (pachet mic) - aprox 15 buc, am facut o crema din 3 galbenusuri, 3 ling zahar pudra, 250g mascarpone si coniac dupa gust. Ies cam 4-5 portii. Dar n-am mai facut asa putin de secole. :)

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu