duminică, 25 august 2013

Bucataria ca o joaca... Chec cu mac si lamaie

Seria dulciurilor continua cu un alt chec, de aceasta data cu mac si lamaie. Cineva care a gustat a zis ca nu are gust de chec, dar cu siguranta este o prajitura delicioasa :)


Mie de fapt imi era pofta de o prajitura cu mac, oricare ar fi fost ea, si initial gasisem o reteta in combinatie cu ceva ciocolata, dar combinatia aceasta cu lamaie mi s-a parut mult mai potrivita pentru caldura verii, astfel incat cea cu ciocolata a fost amanata mai pe toamna :)

Ca si data trecuta m-am inspirat tot din caietul cu retete a lui Vio, dar am facut doar un chec din cele doua cate ar fi iesit din reteta ei. Totusi ar fi trebuit sa transform reteta pentru sase oua cat sa iasa un chec potrivit pentru tava mea. Acesta a fost usor prea micut :).

Ingrediente:
  • 4 oua;
  • 125 g zahar;
  • 125 g unt;
  • 125 g faina;
  • 50 g mac;
  • 1 lamaie;
  • 1/2 plic praf de copt.

Se bat albusurile spuma tare, adaugand zaharul treptat, pana ce compozitia devine tare si lucioasa. Separat, se mixeaza galbenusurile impreuna cu untul moale, dupa care se incorporeaza acest amestec, treptat, in compozitia de albusuri. Se adauga coaja rasa si zeama lamaii si se omogenizeaza. Macul se amesteca cu faina si praful de copt si se adauga usor in compozitie. Amestecul astfel obtinut se pune in forma de chec tapetata cu hartie de copt. Se introduce in cuptorul preincalzit la 175 °C si se tine pana se rumeste usor deasupra. Se incearca cu scobitoarea.

Se feliaza cand este complet racit. Asta pentru cine are rabdare :)


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu