joi, 21 februarie 2013

The Great Gatsby

Cred ca aveam vreo 12 ani cand am citit pentru prima data Marele Gatsby. Pe urma am vazut si filmul. Asa am reusit sa il uit pe Alain Deloin de care ma indragostisem cand am vazut A fost odata un hot. De fapt, cred ca ma indragosteam de cate un alt actor, cu fiecare vizionare. Dar cu Redford a fost altceva... M-a tinut pret de vreo doua, trei filme :) Cred de vina a fost senzatia ca personajul sau, Jay Gatsby, avea nevoie de cineva care sa tina la el cu adevarat, iar suferinta lui ma facea sa imi doresc a-i putea-o alina cumva :)

M-a fascinat dintotdeauna aceasta poveste si inca am aceeasi impresie. Are de toate... iubire neimplinita, petreceri somptuoase, superficialitate, frivolitate... interesanta combinatie as indrazni sa zic :) Mi-a placut ideea cuiva care spune ca Marele Gatsby este "o carte care trebuie citita in mai multe randuri, la varste diferite, pentru a-i intelege sensul, profunzimea si pentru a fi apreciata la adevarata sa valoare". Chiar vreau sa o recitesc, dar de data aceasta in limba in care a fost scrisa. Se gaseste la Carturesti, sper doar sa ajunga cat de curand la mine :)

Tot la ei am vazut o poza care mi-a placut si care explica relatiile destul de incalcite, de altfel, intre personajele povestii. Foarte fain explicat :)


Oricum, sper sa recitesc cartea inainte de a fi lansat filmul. In afara de poveste, ma atrage al naibii de mult ideea de a vedea un film de Baz Luhrmann (Moulin Rouge este un alt film care mi-a placut tare mult) si, nu in ultimul rand, de a-l revedea pe DiCaprio. Bun baiat. La fel de bun ca Redford :) Enjoy!


"New York, 1922. The tempo of the city had changed sharply. The buildings were higher. The parties were bigger. The morals were looser and the liquor was cheaper. The restlessness approached hysteria."

4 comentarii:

  1. Noi aveam un prof la faculta care ne-a spus ca fiecare carte importanta trebuie citita de 3 ori - la tinerete, maturitate si batranete, fiindca la fiecare varsta vom fi atrasi de altceva din acea carte. Si mie mi-a placut Marele Gatsby, l-am si recitit la maturitate si abia astept filmul - cred ca rolul i se potriveste lui DiCaprio. Om vedea!

    RăspundețiȘtergere
  2. oo, da! Cat de mult mi-a placut si mie cartea! Eu nu planuiesc sa o recitesc, dar abia astept sa vad filmul. Rareori recitesc ceva, cand mai am atatea carti pe care nu le-am citit inca. Plus ca atunci cand am incercat sa fac asta, am ramas dezamagita.

    DiCaprio m-a surprins (placut) in ultimele sale filme, asa ca sunt curioasa sa-l vad aici. Iar de Carey Mulligan m-am indragostit vazand Never let me go si Driver(poate pentru ca ma visam candva asa blonda si cute. Dar deh... sunt roscata cu pistrui, so... that's not gonna happen') :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te inteleg perfect. in mod normal si eu prefer sa citesc ceva nou, dar sunt si cateva carti care mi-au ramas in suflet si pe care le-as reciti cu placere.

      cat despre DiCaprio, nu cred sa fi vazut vreun film cu el si sa nu imi placa. poate Titanic :)

      tu te visai blonda, dar esti roscata. eu ma visam roscata, dar nu sunt nici blonda, nici roscata... bun asa :)))

      Ștergere